Çelebi İle FOÇA’da 1.Bölüm…

Çelebi ile Foça’ya Yılın Son Gezisi 31-12-2011

Bir yılı daha geride bırakırken artık Çelebi ile biraz gezmenin yine sırası gelmişti, Hazırlıkları zaten haftaiçinde yapmıştık. Sabah uyandığımızda hava yağmurluydu, Hem de iyi yağıyordu ancak bu gezimi ertelemeye hiç ni hiç niyetim yoktu, Ne olursa olsun yola çıkacağımı çok önceden düşünmüştük..

Sabah kalktığımda havanın yağmurlu olduğunu gördüm..

Hazırlıklar daha haftaiçinde yapılmıştı..

Market ve yakıt işleri halledildikten sonra yola çıktık, Sakin ve keyifli keyifli Foça kavşağına kadar geldim, Aslında Çelebi’yi kullanmanın keyfini çok özlemişim, Yol tek şeride düşünce sürüş keyfi her zamanki gibi ikiye katlandı,

Herhalde yağış nedeniyle yol oldukça boş, Rahat bir yolculuktan sonra Bağarası’na ulaştım..

Beldede pazar olduğundan biraz kalabalık, Ama kalabalığın ötesinde 100Mt ötede standarttan biraz uzun olan otomobilime yer bulabiliyorum..

Pazar gezmeyi çok severim, Hele böyle yağmurda pazarın üstü kapalıysa daha da iyi, Pazardan yolcu işi sebze ve meyve alıyorum, İki domates, üç biber vb..

Böyle durumlarda aradığım şeylerin aynı yerde satıldığı tezgahları tecih ederim, Aksi halde pazarcılar iki domates üç biber satmak istemeyebiliyor..

Bağarasında yine pazarda güzel gözleme buluyorum, Yakındaki bir kahvede çayımı içerken kahvaltıyı da böylelikle hallediveriyorum. Bu sırada biraz da gazetelere bakıp oyalanıyorum. Bağarası güzel bir belde, Köy havası bozulmamış üretici bir yer olduğu insanlardan ve çevreden belli

Hatta keçi bile gördüm belde merkezinde, Sağlı sollu dizilmiş dükkanlarda her şey var, Fırına uğrayıp sıcacık ekmek alıyorum yola çıktığında dayanamayıp ucunu azıcık kıracağım..

Bağarası’dan kısa bir tırmanış, O da hafif sayılır,
Sonrasında masmavi Ege’yi gezide ilk defa göreceğimiz tepelere ulaşıyoruz..

Kısa bir iniş, Ardından Foça…

Var mı böyle bir deniz?

Foça içinde biraz yürüyüp hava alıp bakınıyorum, Küçük bir mola bu sırada Çelebi belediye otoparkında..

Burada kalabilirim, Ama bu seferlik kampta kalacağım için biraz bu havayı ve güzelliği içime çekip yola devam edeceğim.

Ama önce Çelebi’yi yeniden alıp biraz daha Eski foça’da dolaşacağım..

Balıkçı barınağının oralarda biraz dolaşıyorum,

Niyetim Balıkçı barınağında çay içmek ama lokal kapalı, durup burada da biraz manzara seyrediyorum.

Foça muhteşem güzellikte bir yer, bu kadar kapalı bir havada bile içinde olmak keyif veriyor..

Değişik yerlerde biraz biraz takılıyorum, Foça’da çok fazla gezmeyeceğim çünkü yaklaşık bir ay önce trenle gelip güzelce gezmiştim..

Eskifoça içinde bazı dar sokaklardan geçtikten sonra Anayolu bulup Yenifoça’ya doğru rotamı izlemeye devam ediyorum..

Foça’dan çıkarken yağmur bastırıyor, Yenifoça yolu iyice ıssız, Dakikalarca karşıdan gelen bir araçla karşılaşmadan devam ediyorum, Yolda muhteşem manzaralar var, Her koy keşfedilmeyi bekleyen bir rüya.. Bu gezimde koylara inmiyorum. Birkaç kez durup manzarayı yoldan izlemekle yetiniyorum.

Yol üzerinde Acar Camping Kilitli, Sazlıca’daki özel yerime yerleşiyorum..

Kampta tek kampçı ve karavancı benim, Bir de işleten aile var, İlgili, canayakın ve konukseverler,

Zaten beklediğim bundan fazlası değil. Neredeyse sürekli karavanımdayım.

Çelebi ile yerimiz biraz deniz görüyor, Ah bir de camlara bu geziden önce sıra gelmiş olsaydı..

Akşam saatlerce yağmur yağıyor, ::ra2 Arada bu fotoğrafları çekebildim,

Şu sıralar yağmur dindi..

İşte Eski yılın son günü de böyle bitiyor, Çelebi’nin yolculuğu ise devam edecek…

Herkese Mutlu ve Sağlıklı yeni yıl dileğimle..

6 comments on “Çelebi İle FOÇA’da 1.Bölüm…

  1. salih güranç dedi ki:

    süper olmuş.sağlıklı mutlu ve huzurlu bol geziler dilerim….

    • chelebby dedi ki:

      Teşekkürler Salih Abi, Güzel dileklerini aynen ben de senin için diliyorum, Bu yıl hepimiz için bol gezili güzel bir yıl olsun umarım..

  2. Ömer Yahşi dedi ki:

    Yücel bey yine keyifli bir gezi yapmışsınız Çelebi ile, devamı gelmesi dileğiyle yeni yılda daha bol geziler dilerim.

    Ömer Yahşi

    • chelebby dedi ki:

      Ömer bey Teşekkürler, Güzel dileklerinizi aynen sizin için de diliyorum, Bol gezili, huzurlu, sağlıklı bir yıl dilerim..

  3. Emeğine sağlık Yücel hocam. Çok güzel bir gezi olmuş. Yağmurun ve denizin o miss kokusunu duyar gibi oldum. 2012 yılında tekerinin yolda olması dileklerimle.

Yorum bırakın